Drugie życie, nowa ja

Autor:
Drukuj artykuł

Na zaproszenie organizacji Kwiat Kobiecości kobiety z całej Polski, które pokonały raka jajnika, przyjechały do podwarszawskiej posiadłości "Zacisze" Anny Korcz z zamiarem potwierdzenia i wzmocnienia motywacji do pełnoprawnego życia prywatnego, społecznego i zawodowego.
Znaczącym wydarzeniem trwającej ogólnopolskiej kampanii społecznej "Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa" były warsztaty prowadzone przez trenera motywacyjnego, stylistę, wizażystę, kosmetologa i lekarza. Do Pomiechówka przybyły panie, które wzięły udział w zadaniu konkursowym polegającym na opisaniu swojej historii choroby i traumatycznych doświadczeń w jej przezwyciężaniu zakończonym sukcesem. Spotkanie u Anny Korcz dodało bohaterkom nowej energii i wiary, że normalne życie po pokonaniu nowotworu jest możliwe w myśl warsztatowego motta "Drugie życie, nowa ja".
W dochodzeniu do harmonii życia pomagała gospodyni całodniowego spotkania Anna Korcz, która - wraz z córką, również Anną - jest społeczną ambasadorką kampanii. Warsztaty w "Zaciszu", które właściwie stały się spotkaniem merytoryczno-towarzysko-przyjacielskim, były podzielone na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Obie równoważne.
Ida Karpińska, prezes organizacji Kwiat Kobiecości, zaprosiła do "Zacisza" ekspertów zajmujących się zawodowo leczeniem i profilaktyką zdrowia psychicznego oraz fizycznego, empatią, wizażem, stylizacją urody (selfmakijażem) i modą. Teoria doskonale łączyła się z praktyką.
Anna Korcz opowiedziała o własnych doświadczeniach w realizacji ideału "jak być sobą", Ewa Tyralik o empatii dla siebie i zwalczaniu wewnętrznych głosów, które zabierają siłę i wiarę, Anna Męczyńska o stylizowaniu gwiazd ekranu, trendach w modzie, Justyna Gumińska o podkreślaniu atutów, tuszowaniu niedoskonałości, co udokumentowała praktycznie ucząc (na ochotniczkach) sztuki selfmakijażu.
Natomiast wykład Małgorzaty Zawady, specjalistki w zakresie psychokosmetyki, o tym, jak produkty naturalne Nacomi wpływają na samopoczucie, na bieżąco ilustrowały Monika Zieleniucha i Beata Łempicka z Pracowni Urody, wykonując kosmetykami Nacomi masaże i inne zabiegi relaksująco-upiększające na twarzach uczestniczek.
Last but not least głos zabrał dr Tadeusz Oleszczuk, ginekolog. Empatycznie i przekonująca wyjaśnił, jak ważna jest edukacja w zrozumieniu mechanizmów odpowiedzialnych za zdrowie, dociekanie przyczyn dolegliwości, a nie tylko leczenie objawów.
Marka kosmetyków naturalnych Nacomi, reprezentowana w "Zaciszu" przez jej właścicieli Alicję Bularz, Izabelę Wrońską i Mirosława Gawlińskiego, jest jednym z głównych sponsorów ogólnopolskiej kampanii społecznej "Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa".
Szeroką promocję w mediach marki Nacomi, nie tylko przy okazji kampanii, prowadzi agencja IMR advertising by PR.
"Nacomi to bardzo młoda na polskim rynku marka kosmetyków naturalnych, ale niezwykle prężnie i sensownie się rozwijająca. Już nie tylko w Polsce, ale także w świecie. W portfolio firma posiada preparaty dla kobiet, dzieci i dla mężczyzn. Z radością pomagamy marce w zdobywania uczuć i przyzwyczajeń klientów, gdyż sami znamy i doceniamy wartość kosmetyków Nacomi" - mówi Monika Iskandar, dyrektor zarządzająca IMR advertising by PR.
Czas uczestniczkom umilał duet Wake a Wish: Aleksandra Kościucha - śpiew i Wojciech Sobczak-Wojeński - instrumenty klawiszowe.
Niezbędnym uzupełnieniem całodniowego spotkania był różnorodny i naturalnie zdrowy poczęstunek przygotowany, w większości z produktów wytwarzanych i zebranych w okolicy (np. leśnych grzybów), przez zespół Anny Korcz..