Make up po polsku

Autor: Karolina Przybora
Drukuj artykuł





Dwie trzecie Polek maluje się codziennie, a ich ulubionymi kosmetykami do make-upu są maskara i podkład. Większość "makijażową" inicjację przechodzi między 15. a 18. rokiem życia - wynika z badań przeprowadzonych przez społecznościowy portal www.NoweKosmetyki.pl. Do ulubionych marek "makijażowych" należą Maybelline, Max Factor, Avon i Inglot. Większość ankietowanych kobiet preferuje makijaż stonowany. Więcej odwagi i fantazji w makijażu wykazują natomiast młode konsumentki - do 25. roku życia, które lubią poeksperymentować z ekspresyjnymi kolorami i stylem.

Spośród przebadanych 5000 Polek, aż 62% przyznaje, że maluje się codziennie, a kolejne 30% robi to kilka razy w tygodniu. Co ciekawe, jedynie 1% badanych nie maluje się nigdy, 4% robi to raz w tygodniu, a 3% jedynie okazjonalnie.

33% Polek wydaje miesięcznie na kosmetyki do makijażu od 20 do 50 złotych, 29% przyznaje się do wydatków do kwoty 20 złotych, a 27% - od 50 do 100 złotych. Tylko 11% respondentek przeznacza miesięcznie na swój make-up więcej niż 100 złotych.

Dane te potwierdza zestawienie ulubionych marek makijażowych, wśród których brak jest najdroższych, najbardziej luksusowych produktów. Triumfy święcą kosmetyki Maybelline (13% wskazań), Max Factor (11%), Avon (10%) i Inglot (9%). Gusta Polek są więc mocno podzielone i zróżnicowane - żadna marka nie ma zdecydowanej przewagi nad konkurencją. Próg 5% przekraczają jeszcze L'Oréal Paris (7%), Bourjois i Rimmel London (po 6%) i Astor (5%).

Najważniejszym kosmetykiem w polskich kosmetyczkach pozostaje maskara (używa jej 31% Polek). Podkład jest nieodzownym atrybutem 22% kobiet, błyszczyk wybiera jako ulubiony kosmetyk makijażowy 13% respondentek, a cienie do powiek - 11%.

Ponad połowa badanych kobiet (53%) rozpoczęła malować się w wieku 15-18 lat, 22% zainicjowała przygodę z make-upem przed 15. rokiem życia, a tylko jedna czwarta - po osiągnięciu progu pełnoletniości.

Jeśli chodzi o ulubione style makijażu, statystyczna Polka preferuje make-up dyskretny (53% wskazań). Jednocześnie aż 20% Polek zakochało się w modnym ostatnio stylu "smoky eyes". 17% badanych wskazało odpowiedź, że ich preferowanym stylem w makijażu jest "make up-no make up" - czyli makijaż wypracowany, ale niemal niewidoczny.

Badanie przeprowadzone zostało w dniach 19 maja - 29 czerwca 2010 roku na próbie 5000 Polek odwiedzających społecznościowy portal www.NoweKosmetyki.pl